Saturday, May 14, 2011

Hantu bulu?

Aku balik jenguk kampung kejap. Best, aku suka suasana malam yang sunyi dan kehijaun sawah padi. Yes I'm that sentimental. Muka legend, hati cute bai.




Sekarang (AT THIS RIGHT MOMENT), aku dekat kedai makan. Berlaku benda agak aneh.




Aku baru habis hisap rokok (aku tengah tunggu-tunggu bila harga rokok nak naik, naiklah oh naiklah wahai Dato' Seri). Ni masuk part aneh.




Aku nak jentik abu rokok. Kita semua tahu la kan, nak jentik abu rokok haruslah kat bawah, takkan atas meja pulak, tak pasal-pasal kena lempang dengan bapak aku, mau bisu. Lepas tu, aku rasa macam tangan aku tersentuh kucing kat bawah meja. Secara refleks aku terkejut, bila aku selak bawah meja, nada!! Mana ada apa pun.





Lepas tu aku bisik la kat adik aku. Kau tau dia cakap apa? Tadi kaki dia rasa jugak macam tersentuh kucing, dan secara koinsidennya, nada!!!! Tiada kucing mahupun apa-apa yang berbulu.





Aku teringat cerita Ngangkung. Oh shit, macam mana kalau ada hantu bawah meja yang aku tengah dok makan ni? Eh apasal capoi sangat mulut aku? Bodoh la.





Tetapi tak seram sangat. Kau tau apasal? Yep, kebanyakan kedai makan kat kampung ni ada pentas karaoke. Jadi, aku lebih terhibur mendengar lagu yang memekakkan gegendang dan koklea telinga. Nanti balik kang seram la kot.





Gila kau macam mana nak atasi obesiti sebab itu penyakit keturunan. Meja family aku semua kecik- kecik je. Meja depan aku, perghhhhh, jentera-jentera berat beb!





PS : AKU LUPA PUBLISH TIME AKU TULIS. INI ENTRY SEMALAM.

No comments: