Thursday, April 1, 2010

Ikan kertas

"Babi, nasib baik aku tak datang pukul tujuhpagi tadi, aku dah agak dah".





Sapa entah yang pegi lekat nota kat papan kenyataan semalam cakap hari ni ada kelas pukul tujuhpagi. Aprilful la kunun. Dan sapa yang datang pukultujuh pagi tadi adalah sangat bendul. Aku? Kewujudan nota tu pun aku taktau. Tambahan lagi, pukultujuh pagi, masih terbongkang lagi ini diri.




 
Kat France, hari ini adalah hari untuk menjadi paranoid dan sentiasa meraba-raba belakang diri sendiri. Diorang ni pelik sikit.

Pegi kelas dengan kertas yang dipotong berbentuk ikan dan seketul selotep dalam poket.

Atas kertas tu, tulis la apa-apa perkataan yang jijik. Contoh "Homoseksual", "Sedut saya", "Bahalol" takpun "Terajang diriku sekuat yang mungkin".

Pastu, lekat kat belakang klasmet-klasmet dengan secara diskret.

Pastu gelak ramai-ramai, waha.

Nak lagi beranimati, lekat kat belakang prof.





Bentuk ikan sebab dalam French, aprilful ditrenslet jadi Ikan April. Bagi diorang teramatlah kelakar tapi aku rasa macam pfffffffffffffffffffffffff, bazir kertas.











*raba-raba belakang* fuh, nasib baik.

No comments: