Thursday, April 29, 2010

Culik kumbang

Semalam ada sekor kumbang sebesar duit satusen masuk rumah.

Aku jentik, dia melayang, dia jatuh betul-betul atas tilam aku.
Aku angkat, letak dalam ashtray yang setinggi sepuluh cm.

Ingat dah mati, rupanya tidak. Dia struggle nak keluar tak boleh, kedengaran la bunyi-bunyi 'keriukkkkk....keriukkkkkk....' dia berjalan dalam ash tray yang penuh dengan abu rokok tu.





Lepas tu time aku nak tidur, aku dengar ada sekor lagi kumbang yang nak jugakkkkk masuk rumah tapi nasib baik sliding door dah ditutup.

Dia terbang, langgar pintu, jatuh.
Terbang lagi, langgar pintu, jatuh.
Terbang lagi, langgar pintu, jatuh.

Lepas tu aku terpikir, "Apa bodohnya kumbang ni."
Lepas tu pikir lagi, "Eh, mungkin dia nak selamatkan kumbang dalam ashtray aku. Konon-konon hero la ni."





Kesian pulak aku dengan kumbang ni, mana tahu anak dia tengah tunggu kat rumah ke, esok lusa hari perkahwinan dia ke, kumbang-kumbang sekampung dia tengah melakukan gerakan mencari ke.

Entah-entah........dia kumbang yang penting dalam organisasi kumbangan kat sini.....Wah, aku berjaya kidnap Presiden Negeri Kumbang.



Dengar sini kumbang-kumbang sekalian, your president is in my ashtray dan aku mahukan wang tebusan!!!!! Dan sebuah helikopter untuk manusia, bukan untuk kumbang.

No comments: