Thursday, January 21, 2010

Hujan batu di negeri sendiri..

Aku sampai sekarang tak paham bila masa pulak Malaysia ada hujan batu, kalau hujan sepoi-sepoi bahasa tu ada la kot.


Pelanggan : Auntie, kasi potong pendek eh
Auntie gunting rambut : Mau pendek ah? Boleh-boleh.
P   : Kasi hensem sket auntie.
AGR   : Woke-woke, no perobelem. You sudah pegi itu hospital check ka?
P   : (Asal tetiba pulak tanya aku dah pi sepital? Pasal H1N1 kot) Tak. dengan nada yang agak innocent dan sedikit konpius.
AGR   : Yaka? Dah makan ubat ka hari ni? Sambil terkebil-kebil dok buat gaya profesional potong rambut aku.
P   : (Ubat apa pulak ni? H1N1 mana ada ubat, biar betul auntie ni) Ubat apa pulak auntie?  sekali lagi dengan intonasi innocent dan sedikit malas nak layan auntie ni, gunting rambut aku sudahhh.
AGR   : Ooooo..Tadak sakit ha?
P   : Ok je auntie. Sideburn kasi pendek sikit eh.
AGR   : Selious ah you tadak sakit? Normal ka mata you macam tu?
P   : (Babeng) Err..normal je auntie, dari kecik dah macam ni. sambil menarik nafas dalam-dalam.
AGR   : Oooo, yaka? sambil gelak-gelak kecil dan tengok mata aku kat cermin.
P   : Hahaha. Cilanat punya auntie, hamjadah, nasib baik aku rasional lagi waktu tu, kalau tak habeh kepala hotak auntie ni aku cukur, dengan jubor-jubor dia aku cukur sekali.

Best jugak malalut dalam BM ni, tak payah aku nak korek-korek hotak aku cari vocab dalam English. Cerita kat atas ni memang buat aku hangin satu hari, ala-ala datang PMS, ketiak pun keja berpeluh je hari tu. Ditambah  lagi dengan gaya bersahaja AGR (Auntie gigi rongak), aku pun kopius menatang ni nak buat lawak ka dia betoi-betoi serius. Macam hanjeng. Sumpah aku tak jejak walau sehelai bulu keting pun kat kedai tu dah.






2 comments:

Kahuna said...

hahahahahahahahah

HAHAHAHAHAHAHAHAHAH

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Tula aku dah kata mata hang besaq hang tak mo cayaaa...

Kan auntie gigi rongak dah bagi setepek kat muka

PokaPola said...

yela,dah auntie tu mata kecik, sebab tu dia konpuis