Monday, September 9, 2013

Kekecewaan seorang aku

Aku tengah lepak dalam bilik aku sambil hisap Philip Morris (Malaysia) merah ni. Kisah hidup yang aku lalui hari ini, yang bakal aku tulis dengan nada kekecewaan, adalah sedikit memalukan orang besar-besar. Aku serta dua lagi kawan sepatutnya pergi temuramas seorang pengurus bank tadi.


Dari dua minggu lepas dah kami kontek bank tersebut, nak temuramah topik kecil, tak ambil masa yang lama pun sebenarnya. Dua minggu lepas kami datang ke bank, pengurus tak ada kat ofis katenyeee. Kami pun oraitlah kami nak buat janjitemu minggu depan, dan pihak bank pun kata oraitlah nanti kami kontek anda bertiga lalu kami pun ha orait orait.


Pagi tadi kawan aku telefon balik bank tu, pengurus ada bank kateeenyeeeee, petang ni bolehlah berkunjung ke sini. Ha okey kawan aku roger ke pihak bank. Lepas tu petang tadi, bila kawan aku telefon balik bank tersebut, dah pengurus tak ada kat opis pulak kateeenyeeee berlawanan dengan apa yang dikata tadi. Ditambah lagi, pihak bank tak tahu bila pengurus akan masuk bank petang ini. Kami ambil keputusan, macam nilah, kita pi tunggu kat bank tu, kita tunggu sampai pengurus dia masuk opis. Ha orait orait.


Last, sekali kami end up menemuramah pegawai bank yang bukannya pengurus, sebab pengurus bank "tak ada" kat bank. Aku bukan nak komplen apa benda pun kat sini. Cumanya, janganlah tipu pelajar-pelajar universiti yang nak ambil sikit masa nak interview, tahulah hang tu pengurus bank. 


Pelik betul aku, pengurus bank tu ingat kami tak nampak ka dia ada dalam opis masa kami interview pegawai bank yang lain tu? Hang ingat kami buta hurup ka setan tak reti baca "Pengurus" yang ada depan pintu hang tu? Kakaka, dah jawatan tinggi pun bodoh jugak. Kalau busy, cakap la busy. Interview tadi pun tak sampai lima belas minit. 


Bodoh punya pengurus Agro Bank cawangan Kangar. Dahlah perempuan, mesti ketiak bau itik.

2 comments:

Amak Kongsi said...

orang level pengurus memang camtu kot. hari tu aku pun dah kena dengan pengurus kat tempat bakal aku kerja. cakap macam kerek. siap cakap gaji yang aku mintak terlampau tinggi. padahal aku mintak lebih sikit je dari gaji previous aku. dia nak offer gaji yang lebih rendah dari gaji previous. bila aku cakap kos hidup makin tinggi, dia cakap tak de tinggi mana pun. memang hangin je satu badan. nak je ketuk dia dengan file sijil aku.

sori lah, komen ter emosi pulak. haha BTW pengurus tu lelaki.

PokaPola said...

Aku tertanya lama dah sebenarnya ni. So.....hang kerja dengan pengurus tu ke tak sekarang? Kalau pengurus tu lelaki, goda-goda la sikit, kenyit mata ke, fewit-fewit ke, takpun puji jambang beliau, memang konfem lah dapat gaji yang dihajati!