Saturday, April 13, 2013

Cerita seram la jugak sikit-sikit

Adik aku duduk kolej kat Kolumpo, kolej tu tak terkenal pun. Tapi aku bukan nak cerita pasal kolej adik aku, aku nak cerita dua cerita seram ni.


Adik aku kata hari tu, dalam dua tiga minggu lepas, budak-budak bilik dia semua balik rumah sebab study week katenyeeeee. So tinggal adik aku dengan kawan dia dalam bilik tu. Malam tu adik aku keluar makan. Lepas makan dia balik lah bilik takkan ke disko pulak.


Masuk je bilik, lampu bilik terbukak padahal masa keluar tadi depa tutup lampu. Dan semua orang balik rumah. Depa pun ajaib. Lepas tu. Dekat atas katil adik aku, ada satu bungkusan yang dibalut dengan tisu. Adik aku tak berani bukak bungkusan tu, kawan adik aku yang bukak. Nak tau dalam tu ada apa?


Pad. Tuala wanita. Yang bersih. Dan wangi.


Seram tak? Tak. Kejap, ada satu lagi cerita.


Satu malam tu, pada hari yang berlainan, kawan adik aku terjaga dari tidur dalam pukul tiga pagi ke empat pagi kot. Lepas tu kawan adik aku tu nampak la sorang ahli bilik dalam bilik tu tengah main laptop. Tapi dia tak tegur, dia tidur balik.


Keesokannya, adik aku dengan kawan adik aku tanya budak yang main laptop pagi-pagi buta tu, awat main laptop pagi-pagi buta? Kau tau dia jawab apa? Dia jawab, eh aku tak ada kat bilik semalam, aku balik tidur kat rumah aku. Maka adik aku dengan kawan adik aku sekali lagi ajaib.


Aku nak percaya cerita adik aku ni pun susah jugak, tapi adik aku ni pesen seorang adik yang tak pernah menipu. Dan bendul pun tak selurus beliau, jadi dapat aku kategorikan bahawa cerita seram ini adalah sohih. Halallan toyyiban.


Cumanya, dalam cerita pertama tu, bungkusan tisu tu mungkin satu jenaka yang dimainkan oleh kawan-kawan depa yang lain. Dan dalam cerita kedua pulak, mungkin kawan adik aku yang terjaga tiga empat pagi tu mamai. Mungkinlah. Mana aku tahu sangat.


Jangan biarkan hidup anda diselubungi....misteri.......wuu~~

No comments: