Tuesday, July 26, 2011

Kau puasa?

Wrestling. Dulu-dulu memang aku tengok, limaenam tahun lepas. Tadi aku pergi makan. Kedai tu ada tv. Dia pasang wresling. Hek eleh, bosan sungguh, tengok gimrama lagi best lah.




Ada seorang pakcik berkopiah ni, sumpah aku cakap, mata dia tak lekang dok tengok wrestling. Kelakar. Kau tau la kan, wrestling pompuan pun ada. Memang seksi habis, macam nak pergi berenang. Pakcik berkopiah ni tetap setia menonton. Ahli gusti perempuan. Seksi. Tak kelakar ke tu?




Puasa dah dekat. Antara benda paling menyampah masa bulan puasa adalah, soalan 'Weh kau puasa hari ni?' dan ucapan selamat berbuka di fesbuk. Bulan puasa adalah best, sebab, keadaan tak semena-mena jadi tenang. Aku rasa sebab semua orang penat lapar, dan malas nak kecoh-kecoh. Lagi satu, bazaar Ramadhan, ini memang best sebab boleh pergi ambek bau.




Dulu masa adik aku kecik (sekarang pun kecik lagi), dia tanya aku, 'Abang, berak batal dak puasa?' Kalaulah berak itu batal puasa, mampus penuh jamban masa berbuka. Takpe, beliau masih kecil dan curious.




Ish, nak kena beli megi banyak-banyak ni, kang lunch apa bulan puasa nanti, ops.

No comments: