Thursday, November 21, 2013

Villa Ni Gila

Punya lah banyak isu sekarang ni. Antaranya isu Rosnah dengan pesawat, isu kereta 12 tahun, isu cukai pintu, isu Australia Indonesia, isu pelancongan, isu artis tua tetek besar nak kahwin, isu FAM, isu gempa Bumi di Burkina Faso, isu suratkhabar. Tapi ada satu isu tu aku memang suka. Isu rumah hantu kat Johor. Seyh.


Aku tak tahu nak gelak atau pun nak kasihankan yang ramai-ramai pergi ke Villa Nabila tu. Tapi aku ada gelak sikit, kasihan tu memang langsung tak ada. Macam ada satu kejadian kat Perlis itu hari.


Budak tingkatan hilang selepas buang sampah. Budak hilang tu siap boleh mesej abah dia, cakap kena sorok dekat satu tempat gelap. Mesej. Pakai telefon bimbit. Maka beramai-ramailah keluar rumah pergi mencari budak terbabit. Aku tak pasti apa ending kisah tersebut, tapi aku ada dengar-dengar cakap, yang sebenarnya budak tu lari ikut teman lelaki. Masa itu pun aku gelak jugak, langsung tak ada kasihan. 


Aku pun pernah juga kena sorok dulu. Ini cerita betul ni, bukan tipu. Kena sorok masa main sorok-sorok dalam rumah pangsa aku dulu. Kawan aku yang 'jadi', jadi aku kena pergi menyorok sampai beliau jumpa. Lama juga aku tunggu beliau jumpa aku, sampai ke sudah tak jumpa. Padahal lokasi tempat aku menyorok tu hek eleh, senang gila kot nak jumpa. Last-last aku fedap menunggu, aku sendiri keluar pergi jumpa beliau, dan beliau terkejut bila aku bagitau tempat yang aku menyorok tu. Beliau cakap berapa puluh kali beliau pusing situ, tak nampak pun aku kat situ? Aku pun pelik, sebab sepanjang aku menyorok situ, aku pun tak nampak beliau lintas situ. 


Jadi kami berdua ambil keputusan bahawa aku disorok hantu rumah pangsa. Seram la sikit-sikit, pasal masa tu aku muda lagi, baru darjah-darjah.


Yang pasal isu FAM tu, pft. 

No comments: