Thursday, February 14, 2013

Tips penting

Ini aku nak bagi tips sikit. Tips ni penting jugak sebenarnya.


Kalau kau nak tahu kau selesa ke tak dengan satu-satu worang, sini ada dua petanda.


Satu, bila kau tak rasa jijik langsung untuk bersembang dengan mulut kau tengah mengunyah makanan di hadapan satu-satu worang terbabit. Contohnya, kalau kau makan burger depan Presiden Uganda, dah konfem-konfem kau akan makan dengan kunyah sikit-sikit sambil tutup mulut. Kau nak bersembang dengan Mister Ro'Thyqptw!/& (nama presiden Uganda sekarang) tu pun kau akan pastikan mulut kau dah habis mengunyah. Sebabnya, yelah, kau tak selesa bila berhadapan dengan beliau.


Dua, bila kau selesa kentut dengan kuat sekali di hadapan satu-satu worang terbabit. Dan kau tak rasa janggal. Kau rasa rilek sahajeeee. Janggal tak janggal kalau kau tengah lepak-lepak bersama Sultan Pahang lepas tu kau kentut kuat gila babi. Janggal bukan? (Silap-silap kena sumpah jadi simen).


Satu tempat di mana kau akan berasa sangat selesa berbuat dua perkara di atas adalah satu tempat yang dinamakan 'rumah'. Orang putih panggil 'home'. Kot la kau tak paham bahasa melayu.


Tapi aku kat mana-mana pun selamba je aku bersembang bergelak kuhkahkuhkah dengan makanan penuh dalam mulut lepas tu kentut kuat dengan kuat sekali lepas tu sambung bersembang balik.


Jarang aku amalkan Rukun Negara yang kelima tu. Hak tuih.

No comments: