Thursday, December 16, 2010

Permainan keyakinan.

Ish ish ish, aku ingat dah takdak dah sistem piramid zaman sekarang ni. Rupanya banyak lagi.




Gambar orang yang promote skim bongok ni sepesen pulak tu. Posing dengan kereta mahal, posing depan rumah baru, posing buat-buat kira duit, posing buat-buat lap jubor lepas berak pakai duit limaploh etc etc. Aku rasa kelakar.




Bukan kelakar sebab tengok gambar-gambar tu. Tapi kelakar sebab ramai yang terpengaruh nak cepat kaya. Konon la. Aku pernah ada member, tak rapat mana la time sekolah menengah dulu. Dua tahun ke tiga tahun lepas entah, aku dengar dia join mendalah ni. Dia dah berubah bai. Time aku lepak-lepak dengan member-member lain, diorang dah menyampah dengan budak ni. Asal jumpak je, nak promote, asal jumpak je nak promote. Aku tengok gambar dia kat facebook minggu lepas, haram tak kaya-kaya pun.




Sebenarnya aku agak respek la dengan dalang-dalang belakang skim ni. Manis mulut, genius,  hebat memanipulasi. Skim ni takkan berjaya kalau dalang-dalangnya tak hebat. Macam geng mamak dulu yang boleh rompak juta-juta ringgit. TANPA SENJATA. TANPA MEMBUNUH. Geng mamak adalah pakar con game Malaysia. Lagenda. Cuma lepas penangkapan leader geng mamak adik-beradik ni, diorang bertindak ganas, pakai senjata api. See, bila hilang dalang yang hebat, terus hilang sengat geng mamak ni.




Bagi aku la kan. Senang sangat manipulasi orang zaman sekarang. Sebijak mana pun orang tu, dia tetap akan ada rasa nak kaya dan rasa tamak. Itu prinsip con game. Best dan sukar dibuktikan yang kau bersalah.




Aku cadang lepas ni nak jual pencucuh api. Pencucuh api yang sekali anda petik anda akan sihat selama-selamanya, serta turun berat badan dengan mendadak tetapi tetap akan memenuhi berat badan impian anda, serta masalah botak anda akan hilang serta-merta, serta jerawat di muka akan hilang, serta migrain anda juga hanya tinggal kenangan, serta anda akan kaya dengan turunnnya duit dari langit, serta anda dapat BMW baru. Nak beli? Murah je, RM100. Ini bukan soal duit, tapi saya nak bantu anda.




Bantu saya, bantu anda. Boleh dapatkan pencucuh api keluaran syarikat saya, JomBuangDuit&MengharapkanBendaEntahHapa-hapa Sdn. Bhd. ini di kedai-kedai top-up yang berhampiran.

No comments: