Thursday, December 9, 2010

Kenduri kahwin

Sabtu lepas pergi kenduri kawan. First time aku pergi kenduri malam. Selalunya kenduri time tengah hari. Panas macam haram. Pastu entah tuan rumah pun tak kenal, pengantin apatah lagi. Bosan. Pergi semata-mata nak makan. Itu pun makan ala kadar sebab tak sedap. Masak macam nak cukupkan syarat.




Dan lagi satu, aku benci trend sekarang suka asing-asingkan khemah pengunjung lelaki dan perempuan. Tak boleh cuci mata. Haram ke makan sekhemah campur laki pompuan?




Kenduri kawan aku best. Eh tapi nama dia Majlis Perkahwinan. Mungkin sebab nama dia lain kot, tu yang best. Dan aku kenal si pengantin. So pergi bukan semata-mata nak makan.




Tapi ada la jugak benda aku nak komplen. Belakang meja aku hari tu ada la sorang awek cun ni. Pakai selendang. Aku tengok cun, adik aku cakap tangan dia hitam. Tak kisah, janji cun. Yang aku tak puasa hati, dia datang dengan bopren dia. Apahal bopren muka pecah camtu boleh dapat awek secun itu?? Puas aku cuba nak paham. Dahla muka awek tu nampak macam tengah kebosanan. Member sebelah aku cakap, 'Aku rasa laki tu pakai minyak dagu'. Haih kesian. Aku tak puas hati!!!






Anyway, Selamat Pengantin Baru Haris & Ain. Semoga berbahagia hingga bila-bila.


1 comment:

Anonymous said...

syok ble tgk kawan2 ramai da kawen. :)