Friday, December 10, 2010

Kera sahaja kan

Ish. Semua naik. Macam haram. Eh ni bukan pasal naik kat Malaysia, itu sudah lali. Bukannya tak heran sebab kelorga aku tak kaya, tapi sebab menunggu detik bila semua orang Malaysia ramai-ramai pakat berambus dan jadi pelarian kat Lombok, tanam keladi dengan lobak lagi bagus.




Yuran universiti di UK naik tiga kali ganda. Oh damn. Tiga kali ganda wei. Memang bukan hal aku, tapi TIGA KALI ganda? The world is going kerayyyyyyyyyyy-zi.




Eh satu lagi. Ada orang yang setuju minyak or semua benda naik sebab dorang kata, 'Ala, naik sikit je bai.' Eh bai, sekarang memang aku tak kisah langung sebab bukan aku bayar bil api rumah aku, bukan aku bayar bil air rumah aku, bukan aku bayar minyak kereta mak bapak aku, bukan aku jugak bil astro rumah aku (Astro pun bakal ada cukai perkhidmatan? Kerayyyyyyyyyyyyy-zi!), memang bukan semua pakai duit aku.




Tapi, let's see the bigger picture. Kalau pelan lama pelan naik. Lagi lima enam tahun entah berapa harga minyak? Entah berapa harga gula? Entah berapa harga rokok? Takkan sampai ke tua nak berharap kat mak bapak? Gaji pekerja kerajaan naik sekali setiap seribu tahun. Tak ka mampoih?




Memang ukur baju di badan sendiri tapi kalau dah baju yang kecik-kecik semua habis kena bakar, badan aku yang kurus kering ni pun tak lama bogel. Bila dah ramai orang Malaysia lari keluar kerja dekat luar, mula la bising tak patriotik la, lupa negara la, pengkhianat negara la. Haktuih!






Eh, poll dance nak masuk olimpik? Saya sooooookong tuan hakim!!

No comments: