Saturday, October 16, 2010

Teknologi

Ada orang kata orang sekarang lagi bijak dari orang dulu. Sebab sekarang dah ada teknologi yang macam-macam.




Aku rasa la kan. Orang dulu dengan orang sekarang sama-sama bijak. Sebab, teknologi yang berkembang adalah seiring dengan keperluan. Orang dulu, mana ada sangat nak naik kapal terbang, nak chatting kat yahoo messenger, nak komen-komen kat fesbuk, nak pakai jam yang boleh tunjuk lima waktu berbeza sekaligus semua.




Teknologi yang orang dulu perlukan adalah seperti blender, seterika, jam bulat yang ada tali panjang pastu boleh sorok dalam poket dan kalau kena tembak pun tak mati sebab peluru terlekat kat jam tu, kasut nike air dan kereta kuda.




Dulu mana ada masalah rezeki tidak diundang dan masalah penyakit dari monyet. So plastik tak diperlukan. Tapiiii bila dah ada semua tu, maka terhasilah plastik yang berbentuk seperti sarung getah jari tengah yang mampu menahan tekanan sehingga satujuta tan permeterpersegi. Dan aku masih tertanya-tanya bagaimana penyakit itu boleh dijangkiti dan siapa yang memperkosa monyet tidak berdosa itu.




Orang sekarang pulak. Kita rasa kita dah ada semua teknologi yang kita perlukan, fesbuk, fesbuk, dan err fesbuk. So kita rasa kita lagi pandai dari orang dulu. Sebenarnya banyak lagi masalah yang kita tak tahu akan datang. Siapa tahu, lepas ni ada penyakit dari pari-pari ke, penyakit dari buah tembikai yang dipanaskan di dalam oven dan kemudian ditebuk dengan alat gerudi ke, penyakit dari alat gerudi itu sendiri ke. Haaaaa.




Antara masalah sekarang yang aku rasa sampai bila-bila pun takkan diselesaikan adalah, sumber tenaga tanpa had, rokok yang tidak membahayakan kesihatan dan juga sifat kutuk-mengutuk.




Babi la jejiran ni. Hampir setiap pagi dok berkumpul ramai-ramai dalam bulatan sambil mengumpat.

2 comments:

WP said...

"jam bulat yang ada tali panjang pastu boleh sorok dalam poket dan kalau kena tembak pun tak mati sebab peluru terlekat kat jam tu"

lol
Sekarang dah tak perlu ke? Sebab ada baju kalis peluru?

PokaPola said...

@ WP : LOL, yep.