Thursday, September 16, 2010

Kepala ular sudah turun

Sesuatu berikan (fishy) pasal kes bunuh-bunuh ni. 'Datuk' tu ada banyak haram dah rekod jenayah sebelum ni, dan tiada sebarang tangkapan. Kenapa tetiba lepas kes usahawan kosmetik tu, terus jadi kecoh, terus bermacam-macam kertas siasatan yang dah lama ditutup, tetiba dibuka balik.




'Datuk' ni dikatakan mempunyai akaun bank yang kat dalam tu ada banyak duit, 'Datuk' ni kaya 'terlampau'. OK, dengan rekod jenayah yang banyak campur dengan kekayaan 'terlampau', tak logik la kan pihak berkuasa boleh terlepas pandang. Aku tak rasa pihak berkuasa Malaysia sebongok dan sebodoh tu. Elok ja 'dia' turun dari 'kerusi' dia hari tu, terus pihak berkuasa giat menyiasat. Yep, 'dia'.




Aku tulis ni bukan sekadar spekulasi kosong, tapi aku dengar dan bertanya dekat sumber yang sembilan puluh sembilan peratus boleh dipercayai. Tapi sumber aku cakap, "Benda macam ni jangan tulis kat belog, tak pasai-pasai kena tangkap." Aku tak peduli, 'dia' dah takdak kuasa dah, dah ganti orang baru.




Ular ni banyak korupsi, dari dulu lagi orang dah tau, macam mana orang nak takut dengan ular ni? Tapi lepas ular ni dah tukar kepala, aku berharap la sangat-sangat keadilan di Malaysia tidak dikaburi dengan korupsi-korupsi.






Sekadar untuk berkongi dengan mereka-mereka yang masih prihatin dengan Malaysia.

No comments: