Tuesday, September 14, 2010

Kebodohan terunggul abad ini.

Kau culik usahawan terkenal. Yang ni tak bodoh, ini cerdik dan berani mati.




Kau bunuh, bakar dan buang abu mayat ke dalam sungai. Yang ni pun tak bodoh, ini rancangan terbaik.




Lepas tu, kau nampak seutas jam tangan Rolex yang usahawan tu pernah pakai time dia hidup. Well, ini pun bijak, mana la tahu kot-kot boleh jual, mahal tu Rolex.




Tetapi kenapa la bongok dan bodoh sangat yang kau nak pergi pakai jam tangan Rolex tu pergi jalan-jalan? Orang sekarang tengah panas pasal kes culik usahawan tu, kau pulak boleh pergi tanyang jam Rolex tu. Baik kau ambek je baju usahawan tu, kau pakai pergi market, takpun kau ambek kereta usahawan tu pergi parking kat depan balai polis sambil jerit "Ini bukan kereta aku!!! Ini kereta usahawan yang aku bunuh tu!!!"




Walaupun tak konfem lagi abu tu diorang punya, tapi aku rasa dah sembilan puluh sembilan perpuluhan sembilan peratus konfem la kot.




Yang aku pelik, dulu ada empat orang usahawan hilang kena culik bunuh dengan peguam ni, takdak plak kecoh-kecoh, tapi bila orang femes yang kena? Terus keluar paper, televisyen, radio semua. Sampai paper pagi tadi pun lebih lima mukasurat cerita pasal kes ni saja.




Salah sapa? Mediaaaaaaaa. Asal orang femes ja, semua nak report, asal orang tak ternama ja, "Mampuih hang la, aku kisah apa."




Eh, kes model yang kena bom C4 tu bila nak selesai? Ke dah? Tak logik pulak, sebab saban hari aku nampak dia dok berkepit dengan laki dia dalam televisyen. Laki dia nak berucap, dia pun sibuk nak menempek kat sebelah dengan rambut palsu kembang dia tu, haish, macam lah dia orang penting.




Gejala menempek sambil perasan orang terpenting di Malaysia adalah kelakuan terbodoh paling unggul abad ini.

2 comments:

jss said...

aku dengar2 (dari berita) yang 4 biz men hilang sebelum ni bukan warga negara malaysia.

PokaPola said...

@ jss : kalau bukan warganegara malaysia pun, kejadian kat malaysia, so jadi tanggungjawab kita nak selesaikan