Saturday, September 25, 2010

Jepon baca Quran.

Tadi hantar adik aku pergi sekolah. On the way tu, aku nampak la sebijik kereta hitam ni, kejap kanan lane kejap lane kiri, kelam-kabut, kalut semacam. Last-last sampai kat trefik light, dia duduk tengah-tengah, macam cibai.




Aku kata la, "Macam setan kereta hitam."


Adik aku balas, "Tu la PK HEM sekolah."




Hoh? Adik aku sekolah agama. Sekolah agama perempuan. Kalau dah PK HEM pun cenggitu, camna nak didik anak murid? Patutla adik aku jadi camni sekarang, hahaha.




Sebut pasal sekolah agama perempuan adik aku. Adik aku cerita sekolah tu berhantu. Hari tu dalam toilet dia dengar suara perempuan baca Quran. Hantu jahil, dalam toilet baca Quran, tapi adik aku kata suara perempuan tu sedap dan lembut. Lepas tu adik aku cakap lagi semalam time nak balik, satu blok sekolah tu berbau kemenyan. Huish. Seram.




Mak aku yang ada sekali menyampuk.




"Memang pun berhantu, dulu pun mak kat situ jugak time duduk ITM. Berhantu. Suara tu suara Jepon kena bunuh."


"Jepon? Jepon baca Quran mak? Perempuan pulak tu."


"Perempuan? Tu hantu lain la kot."

2 comments:

Kosong said...

hahaha lawak, lu spoil je mak lu cerita...itu hantu lain la keh2

Revulosi VeMMA said...

hahaha..cool gle..=))