Monday, September 27, 2010

Kepak ayam

Mak aku ada perangai yang pelik dan kelakar.




Tiap kali nak order makan. Mesti nak buat aksi jugak.




Contoh hari tu. Mak aku hanya makan kepak ayam kalau makan ayam. Part ayam lain dia tak suka makan. hari tu dia nak makan nasi ayam.




So mak aku cakap kat tukang ambek order tu, "Nasi ayam satu.......kepak....kepak....kepak....." Sambil tuding jari dia dengan semangat kat lengan dia sendiri. Kitorang adik-beradik dah tergelak macam haram dah. Tukang ambek order tu konpius, macam dia tengah pikir, 'Eh, aku bukan pekak, aku paham.'




Aku cakap kat mak aku, aku bersyukur, bersyukur yang amat sangat. Sebab part ayam feveret mak aku adalah kepak ayam. Cuba bayangkan kalau mak aku suka makan paha ayam? Dada ayam ke? Jubor ayam ke? Huish, mau terselak kain mak aku tiap kali pergi makan nasi ayam.








Aku rasa mak aku paling kelakar dalam dunia.

No comments: