Thursday, August 21, 2014

Berangan-angan. Dua ratus persen.

Entah mengapa aku sering dibuai kesedapan bermimpi sejak akhir-akhir ini. Mungkin kerana aku sedikit bosan menanti waktu kuliah dibuka seperti biasa namun pabila waktu kuliah dibuka aku bakal dilanda bosan dengan kuliah pula. Entah kenapa sikit-sikit bosan sikit-sikit bosan. Dikala bosan inilah aku mengkaji perilaku homo sapien di benua kenit ini.


Heh.


Aku nak kutuk drama TV3 yang sedang hangat diperkatakan sekarang ini sebenarnya tapi terberangan pula, ibarat penonton drama TV3 itu sendiri. Dua ratus persen pula tu! Drama ini punyalah hangat diperkatakan sampaikan ada orang letak gambar rangka manusia duduk atas kerusi dengan kepsyen "Gadis Malaysia menanti jejaka idaman macam dalam TV3 tuu." Kasihan, sampai ke sudah tidak ketemu. Itulah. Berangan lagi.


Yang aku tak berapa faham tu, apa kaitan tajuk buku/drama tu dengan jalan cerita? Mungkin aku yang sedikit dungu tetapi sampai sekarang ni haa, aku tak jumpa koneksyen. Ke sebab aku berada di luar kawasan sebab tak dapat koneksyen?


Tapi. Ini serius. Jangan berangan lah woi! Kalau asyik berangan bila nak ketemu jodohnyeee.

1 comment:

Anonymous said...

cerita yang tak boleh nak terima oleh waras akal...