Tuesday, October 18, 2011

Budak 2 tahun kena langgar

Kau dah tengok video tu? Aku tadi tengok kat Buletin Utama dengan famili aku. Dan 'Uuhhhhh!!!', 'Ahhhhh!!!' dan 'Shiteee!!!!!!' yang keluar dari mulut aku sefamili.




Aku ada beberapa persoalan kat sini.


1. Yang first lenyek budak tu. Kau perasan tak macam mana dia lenyek dengan tayar belakang? Inilah erti sebenar ayat "Macam tunggul je dia buat kat aku tau tak."


2. Yang seken lenyek kaki dia tu. Selamba je eh dia bagi highbeam, lepas tu, well you know how it goes, macam tunggul diperlakukan.


3. Menurut berita tadi, budak tu pergi merayau. Apa jadah merayau sensorang kat pasar, tetengah malam pulak tu. Kalau ada orang yang nak dipersalahkan, parents budak tu yang patut dipersalahkan.


4. Ini paling menganggu fikiran aku. Apasal orang yang lalu lalang kat situ buat tak kisah? Teori yang paling tepat adalah mungkin diorang ingatkan itu seketul hanti cina. Kalau ye pun itu hantu, berperikemanusiaan la sikit, kan ke hantu tu tengah berdarah.


5. Oih, video macam tu sepatutnya kau warning dulu lah viewers. Ini tak, kau pergi letak dekat Buletin Utama! Itu dah kategori video 18G tau tak.


6. Terkejut jugak tengok badan budak umur duatahun tak hancur kena lenyek. Kuat doh.




Budak tu sekarang koma. Kesian betul. Kalau kena lenyak kat kepala kan senang, mampus terus. Takdakla budak tu terseksa.




Like they say in China, Sam Ting Wong in our society (referring to point number four). Sam Ting Wong I tell you aahhh!!

2 comments:

.dida mumin♥ said...

saya tgk dan rasa ngeri! tak blh imagine mcmna kalau anak saya umur 3 thn org buat gitu...Damn!

Anonymous said...

membaca seluruh blog, cukup bagus