Thursday, June 2, 2011

Gedegang, embekkk, hek hek..

Tadi aku tengok eksiden live buat kali pertama. Kereta Honda Civic dengan seekor kambing. Bunyi macam kelakar tapi sedih.




Laju kot kereta tu. Yang kambing tu pun satu, atas highway la yang kau nak melintas pun kan. Masa kena langgar tu, aku dok lane sebelah. Mula-mula aku ingatkan anjing. Kuat doh kambing tu, kena langgar, terpelanting masuk lane aku, tapi masih tidak hancur. Yang hancur kau tau apa? Lampu depan kereta tu, berkecai aku rasa sebab aku terpaksa slowkan kereta dan nampak la serpih-serpih lampu dan bumper depan kereta tu.




Aku dengan mak aku masa tu. Kau tahu, perempuan akan selalu ja ada cerita sedih dan sentimental yang nak direka, entah betul, entah tak. Kambing yang kena langgar tu mak aku cakap, ibu kambing. Sebab? Sebab dekat divider highway tu ada la segerombolan kambing kecik-kecik. Yang kena langgar tu besar. Mak aku cakap, La kesian kat mak kambing tu, dia tolong anak-anak dia lintas tapi kena langgaq. Ish kecik-kecik lagi anak-anak dia, kesiannya kat depa. Aku nak gelak tapi dalam kepala otak masih kagum dengan kekuatan kambing tu, tak hancur doh kena tibai dengan kereta.








Takut jugak aku kalau esok-esok ada hantu kambing kat highway tu. Embekkk, embekkk. Tak seram doh hantu kambing, haha.

1 comment:

WP said...

Er...tak hancur...tapi mati ke? Kalau masih hidup takkanlah ada hantu? :P