Sunday, September 25, 2011

Hanya di radio

Maria Matijo.




Siapa kenal? Aku tak pasti ejaan nama beliau sebegitu. Dulu masa aku kecik-kecik, mak aku bagi radio kecik yang pakai bateri besar tu.




Setiap malam aku akan dengar radio sebelum tidur. Dan nama Maria Matijo ni mesti keluar. Beliaulah pembaca berita popular Radio Nasional. Masa tu, semua stesen radio pakai berita dari Radio Nasional.




Nama beliau aku ingat sampai sekarang. Beliaulah peneman aku setiap malam, pemberi informasi.




Eh, kau tau tak berita kat stesen radio apa entah yang rentak musik terkini tu, background music dia kuat sangatlah, suara pembaca berita tu haram tak dengar langsung.




Sekarang radiolah peneman aku dikala baca buku di waktu malam.

2 comments:

nulat said...

eja nama dia Mariamah Tijo

PokaPola said...

Ok cool, thanks. Tapi malas nak betulkan.