Wednesday, August 17, 2011

Hari jadi.

Fesbuk ni bodoh la.




Yang birthday notification tu selalu buat aku konpius. Kau tahu tak kebarangkalian untuk kawan-kawan fesbuk kau meraikan hari jadi yang sama? Kebarangkaliannya sangat besar. Aku tak tau the exact number tapi aku pernah buat latihan kebarangkalian matematik dalam kelas, dan hasilnya, even dalam satu kelas, kau akan ada at least sepasang yang sama harijadi. And in our class, it was proven.




Dan setakat ini, aku dah tahu ada enam orang yang sama dengan aku. Kau mesti tertanya-tanya, apa yang bodoh kan?




Well, aku malas sebenarnya nak wish birthday sekor-sekor kat wall fesbuk pada HARI YANG SAMA, dengan AYAT YANG SAMA. Nampak sangat tak ikhlas kan? Tapi memang majoriti yang wish kat wall fesbuk tak ikhlas pun, macam lah diorang prihatin sangat nak ingat birthday sekor-sekor.




Lepas tu kan, kalau kau wish just sorang atau dua orang yang sama birthday dengan orang lain. Konfem la dia keluar kat news feed. Yang tidak di-wish tu mesti terasa sebab kau tak wish kat dia. Tak ke sedih?








So, aku ambil keputusan untuk wish hari jadi orang kat fesbuk bila dia sorang je yang raikan hari jadi hari tu. Which is very rare. What to do. Hahahahahahaha.





3 comments:

Oda Willy said...

aku xpenah pulak wish besday orang. hakhak

emak. bukan penari tiang said...

aku dalam fb cuma ad 70 frens..setengah tu sedara mara..

agak boring la fb aku..dan memang malas pun nak wish2..terasa sungguh kebudakan wish2 besday sambey letak icon2 kek dengan lilin..beri de immacer

Anon55 said...

genius doh idea ko.har har har.