Sunday, March 27, 2011

Pekak semut?

Hahahahaha. Gelak kejap.



Betul ke badak tu pekak? Kalau ikut fakta, kulit badak ni tebal so spesies badak agak pekak. Kesian. Dan aku tertanya-tanya, kamau manusia yang berkategori kulit tebal, adakah golongan ini dikira pekak jua?




Lagi satu aku tertanya-tanya. Weh semut pun pekak jugak kah? Sebab kan, aku selalu jugak kacau semut-semut, kalau aku jerit kuat-kuat kan, dia buat bodoh ja. Jadi adakah mereka pekak?




Kalaulah. Kalaulah kan. Semut tu tak pekak, lepas tu ada budak enamtahun pergi jerit kuat-kuat kat dia. Kau bayangkan apa rasa semut tu. Kesian. Mau pekak dibuat semut tu. Eh itu kalau, kan semut dah pekak sejak azali.






Aku cuma nak tekankan kat sini, kau janganlah sesekali pergi jerit kat semut-semut atau badak-badak yang berdekatan. Kesian, doa aniaya haiwan.

No comments: