Wednesday, January 19, 2011

Broken

"A dumb friend is a....blablabla.....But a MORE DUMMER friend is a blablabla....."




Ayat yang keluar direct dari mulut seorang pensyarah Bahasa Inggeris di sebuah IPTA. WTF? And you expect your students to be able to speak in ENGLISH?




Pandanglah cermin. Carilah yang berkelayakan untuk mengajar. Hancur! Hancur!!!!

3 comments:

Anonymous said...

Maafla sekadar nak share sedikit ilmu. English sememangnya akan menjatuhkan huruf B didalam sesuatu perkataan. Sbg contohnya: DUMBER akan di sebut DUMER, PLUMBER di sebut PLUMER, BOMBER di sebut BOMER, DEBT di sebut DET. sistem pend. di Msia x menitikkanberatkan cara sebutan yg betul di sekolah2. sebenarnya byk lg perkataan yg jenuh utk disenaraikan. So, bila kita stay kat di luarnegara atau berkomunikasi dgn mereka yg bertutur English sbg bahasa ibunda baru kita tahu cara sebutan yg betul. Ini bkn masalah accent tp proper pronunciation.Thanks

PokaPola said...

@ anon : ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo tapi kan, kalau adjectif tu dah ada '-er', orang yang bahasa ibundanya english akan still tambah 'more' eh?

meg shiei said...

cannot stop myself from commenting..

bak kate en pokapola, "more" 2 yg jd mslh..bkn pronunciation of d word "dumber" 2..we can never achieve native-like accent (unless diberanakkan n mbesar kat sn, o mmg sjk kecik da exposed with their accent)

p/s: xguna kl speaking brabuk dgn Brit accent kl org xphm sekupang haram :-"