Wednesday, December 18, 2013

Luahan hati sayorang yimmigran

Bang saya sini mari kerja cari. Sana Bangladesh saya kerja bagus tapi gaji kecil. Sini mari kerja cari-cari banyak cari-cari yet last kerja sini bang.


"Bangla yichi tada bang, ayir layin ada bang yitu timbikai bilimbing ciku yitu ada bang." Ini abang hari-hari sini datang minta layichi layichi hari-hari sama juga sini kedai mana ada layichi. Pinyakit yamnisia itu abang hari-hari tada yingat. 


Yiittu hari ada yittuu muda mudi sini mari, mau minum minum makan tada mau. Saya cakap, abang tada mau makan ka bang itu minum ini minum itu purut tada lapar ka bang? Yittuu abang dia cakap, "Bangla par nanti saya order la bang, tak lapar lagi ni lapar nanti saya order." Saya sana pergi kepala geleng. 


Yittuu hari lagi segeremboyolan yittuu yuniversiti student sini mari. Yelaptop satu worang satu yelaptop satu. Yesaimen yuniversiti mesti mau pakai yelaptop saya dulu juga yuniversiti student Bangladesh sana, saya memayami. Jauh saya tengok yittuu yuniversiti student banyak fokus yittuu yelaptop. Saya sana pergi mau order ambil masyayallah yittuu bukan yesaimen! Yittuu yuniversiti student play yittuu video "Bangla tino chicks". Lari jauh saya geleng kepala. 


Yittuu hari pakcik muda sini mari. Duduk meja tv depan. Order saya ambil pakcik muda cakap "Bangla gu lain takde ke bang balik-balik lagu hindustan balik-balik lagu hindustan pasang lagu lain la bang." Saya cakap saya taukey kedai kalau saya pasang lagu lain juga tyetyapi saya taukey bukan. Yittuu pakcik muda membuat muka hati tada puas. 


Yittuu hari juga lagi yittuu pasayangan pengyantin sini mari. Yinai terang merah sweet loving loving saya tengok. Saya situ pergi mau ambil order. "Bangla ju sikit eh buat air tu bang dahaga ni". Yelleh dayahaga kunun yittuu abang padayahal yittuu yisteri baru sama juga mau balik cepat cepat mau sweet loving loving yelleh. 


Yittuu la sidikit sidikit sibanyak saya punya cirita birita. Bangla yar dilawutan tada bertepiyan sekaliyi disedeyarkan yombak yang mendatyangg. 

2 comments:

yui said...

kahkahkah

Anonymous said...

Patut dihistory channelkan