Sunday, June 17, 2012

Usia bukan penghalang!

Rashid menampan bola dengan kaki kiri. Dipandang ke kiri dan ke kanan. Tiada rakan sepasukan yang kosong atau yang melakukan larian. Rashid bergerak sendirian, bola di kaki dikawal kemas.


Seorang pemain pertahanan pihak lawan cuba merampas bola dari kaki Rashid, namun ditolak ketepi oleh Rashid. Pemain pertahanan itu tersungkur! Datang lagi dua pemain pihak lawan dari arah belakang, cuba mengejar Rashid, namun sia-sia, Rashid terlampau hebat.


Lariannya diteruskan, sudah semakin hampir dengan gol pihak lawan. Tinggal hanya seorang pemain pertahanan pihak lawan yang menjadi bentang terakhir. Rashid menggunakan skill tiga ratus enam puluh darjah atau nama Eropahnya "Zinadine roulette" untuk melepasi pemain itu.


Rashid merembat kencang!! Dan gooooooooooool!! Satu jaringan cantik oleh Rashid bin Mokhtar! Rashid berlari ke tepi padang di mana makwe-makwe bertudung renda-renda sedang duduk-duduk. Rashid mengenyitkan mata ke arah mereka, tanda mengorat. Anak-anak gadis itu sekadar meng-whatever-kan kenyitan mata Rashid. Not impressed. Ini adalah jaringan peribadi ke lima Rashid petang ini.


"Bang, bang pergi la main tempat lain! Kitorang nak main kite-kite je la!!" jerit salah seorang pemain pihak lawan ke arah Rashid.


"Entahnye! Sibuk je la! Pergi la main tempat lain!" jerit yang seorang lagi.


Rashid hanya tersenyum. Inilah orang kita, baru nak naik sikit dah ada orang dengki. Macam mana nak maju? Rashid malas layan lalu pulang ke rumahnya dengan menaiki moto Yamaha, meninggalkan budak-budak tadika tadi bermain sesama mereka.

No comments: