Friday, April 26, 2013

Mimpi sarkastik

Aku nak cerita pasal mimpi aku tadi. Selalunya benda yang aku mimpi adalah benda yang tak logik, contohnya, mimpi pasal binatang bercakap, mimpi pasal sofa terbang, mimpi aku hidup di bawah air, mimpi pasal sebenarnya bumi ni petak dan sebagainya.


Tadi aku mimpi pasal rokok. Rokok terbaru keluaran syarikat rokok berjenama. Aku mimpi aku pergi kedai dan aku beli rokok ni. Yang aku pelik, rokok ni bentuk dia bukan seperti rokok konvensional yang lain. Rokok konvensional berbentuk silinder, tapi rokok ciptaan terbaru ni berbentuk seperti sekeping kertas.


Punyala hazab aku nak hisap rokok dalam mimpi aku tu. Aku kena gulung rokok yang macam kertas tu kepada bentuk silinder. Last-last, asap pun tak ada. Lepas tu aku terjaga dari mimpi.


Bila aku fikir-fikir balik apakah maksud mimpi aku tu, aku agak terkejut. Rupa-rupanya mimpi juga pandai main sarkastik.


Rokok yang berbentuk kertas dalam mimpi aku tadi berwarna merah (haah mimpi aku ada warna) dan ianya bolehlah diumpakan sebagai sekeping duit sepuluh ringgit.


Celaka punya mimpi, terus hilang nafsu aku nak hisap rokok.

No comments: