Thursday, December 12, 2013

Jam Casio

Masa tu atas padang sekolah, ada hari sukan. Bukan hanya setakat ketua kelas, tapi aku ni power berlari. Kalau tengok dari jauh memang iras Watson Nyambek berlari. Memang power habis. 


Masa tu jugak, dua tiga hari sebelum hari sukan, abah aku ada belikan jam tangan baru kat aku. Jam tangan Casio yang pesen boleh rekod masa. Kira kalau nak banding dengan jam Boy London, jam Casio memang atas sikit taraf sikit dia. Cumanya kalau letak dalam peti ais jam Casio tak ubah kaler, tak macam jam Bou London. 


Ke garisan! Sedia! Mula! Aku kalah, tempat keberapa entah. Kecewa sungguh aku masa tu, siap abah aku offer makan KFC lepas kekalahan perit aku tu aku mentah-mentah tolak. 


Sampai je kat rumah, aku lempar jam Casio tu atas lantai. Bodoh punya jam. Susah sangat nak tekan butang Start/Stop sampai aku start lari paling last tadi. Kalau tak, senang-senang aku naik podium dapat piala dan disanjung gadis-gadis sekolah. 

No comments: