Saturday, December 14, 2013

Naib Johan

Entry sebelum ni berkaitan semangat kesukanan serta bukti yang aku adalah seorang atlet yang bagus. Aku teringat lagi satu kisah masa aku kecil, masa tu hari sukan juga.


Aku rumah biru. Biru ni kalau ikut tradisi adalah kaler perpaduan. Sebab tu la aku dapat rumah biru, pasal aku ni bersemangat perpaduan yang tinggi. Kawan-kawan aku main acara balapan ganti-ganti, empat orang semuanya. Ditakdirkan Tuhan, depa menang tempat pertama. Power la rumah sukan aku masa tu.


Masa dapat medal, depa bukan main seronok. Aku tumpang seronok sikit-sikit je, sebab aku dah kalah dalam acara aku tadi (yang aku dah cerita dalam entry sebelum ni). Depa check medal plastik depa, ada tulis 'Naib Johan'. 


Aku dengan yakin dan penuh karisma bercakap "Naib Johan tu kiranya lagi tinggi dari Johan. Hampa macam atas sikit pada Johan, 'naik' Johan. Hampa kena tau benda-benda macam ni, orang banyak membaca macam aku memang dah biasa dengan terma-terma kesukanan." 


Habis je hari sukan tu, cikgu-cikgu sekolah aku tukar medal depa tu. Tersilap bagi kata mereka. 


Aku rilek je buat-buat lupa apa yang aku cakap tadi. 

No comments: